POVZETEK

V seminarski nalogi z naslovom »Najdražji in eminentnejši konjaki, njihova izdelava in tradicija in vpliv na gospodarske trende« je predstavljen konjak kot vinski destilat, ki ga pridelujejo v večji meri v Franciji in sicer v okolici mesta Cognac, po katerem je konjak dobil tudi ime. Dotaknili sva se tudi posameznih področji, kjer pridelujejo vinsko trto in njihovih razmer za predelavo, ter pridobile kar nekaj informacij o podjetjih, ki se tradicionalno ukvarjajo z dejavnostjo pridelovanja in trženja konjakov, ter predstavili najdražje in eminentnejše konjake. Temeljito sva razdelali samo predelavo konjaka po stopnjah in pazili, da sva vključili vse dejavnike, ki so pomembni pri nastanku teh dragih »vod življenja«. V drugem delu pa sva se dotaknili trženja proizvodov, ki izstopajo v svetu tako po kvaliteti, kot tudi po ceni ter tudi grafično prikazali nekaj novosti iz omenjenega področja. Večina poglavij v seminarski nalogi pa sva popestrili z zanimivostmi o konjaku, ki sva jih našli med iskanjem ustrezne literature.

1 UVOD

Izbrale sva temo o konjaku, ker se nama je že na samem začetku zdela zelo zanimiva, vendar ko sva začeli iskati literaturo, sva ugotovili, da so na večini spletnih strani podobne ali celo enake informacije. Že na samem začetku sva ugotovili, da je večina literature, ki jo potrebujeva v angleškem jeziku, celo na Wikipediji je samo angleška različica o konjaku. Poskušale bova dobiti čim več relevantnih informacij in jih nato tudi čim bolje predstavit. V seminarski nalogi bova predstavili izvor konjaka, predstavili bova tudi področja, kjer konjak predelujejo, samo izdelavo in staranje konjaka, omenili bova večje število podjetij konjaka, prestavili pa bova le tiste najbolj poznane in seveda tudi njihove najdražje konjake . Nazadnje pa se bova posvetili tudi marketingu ter samemu vplivu na gospodarstvo v svetu. V nadaljnjem tekstu bova podrobno predstavili vse omenjeno in upam, da bo tako vsak , ki bo to prebiral izvedel, kar nekaj novosti ali vsaj zanimivosti. Tako kot je bilo za naju zanimivo iskanje novosti iz tega področja, upava da boste tudi vsi, ki prebirate to temo, se naučili nekaj novega o konjaku.

2 KAJ JE KONJAK

 

V slovarju tujk je konjak razložen kot cognac, ki je dobil ime po mestu Cognac v jugozahodni Franciji ali kot vinjak, vinsko žganje ali alkoholna pijača. Ko sem prebrskala že nekaj literature o konjaku me je zanimalo ali bom preko spleta našla kakšno gostinsko hišo, ki ima v svoji ponudbi tudi konjak, pa naj bo to kot pijačo ali kot dodatek pri jedeh. Tako sem dobila kar nekaj idej za uporabo konjaka v kulinariki, ki pa jih bom v prihodnje tudi uresničila.

Konjak je vinski destilat iz mladega belega vina, katerega trta raste v francoskih pokrajinah Charente in Charente Maritime. Pokrajina leži 120 km severno od mesta Bodeaux in 465 km jugozahodno od Pariza, središče pokrajine je mestece Cognac, po katerem je pijača dobila tudi ime in je zakonsko zaščitena. Pokrajino Cognac pokriva 80.000 hektarov vinogradov in 15.000 plantaž, kjer predelujejo belo vino za proizvodnjo konjaka.

 

 

 

Grozdje, iz katerega pridobivajo konjak

Leta 1909 je bilo v jugozahodni Franciji, vzdolž obale Atlantskega oceana, določeno tako imenovano področje za predelavo in proizvodnjo konjaka. Leta 1938 pa so le-to področje razdelili na šest okolišev, kjer uspeva grozdje, ki daje konjaku edinstven okus. Ti okoliši so naslednji:

 

  1. GRANDE CHAMPAGNE obsega 35700 ha zemlje, a je le okrog 13000 ha vinogradov, katerih tla so trda apnenčasta in ilovnata. Konjak iz tega okoliša ima nežen okus po cvetju in je potrebno daljše zorenje
  2. PETITE COMPAGNE zavzema 68400 ha zemlje – okrog 16000ha je vinogradov, ki se raztezajo na trdih tleh. Proizvod dobljen iz imenovanega okoliša je podoben konjaku iz področja Grande Champagne, vendar ima manj nežen okus.
  3. BORDERIES je najmanjše med vsemi, saj meri le 13440 ha površine. Leži severno od mesta Cognac in ima posebno klimo. Konjak predelujejo na približno 4000 ha vinogradov, ki dajejo poseben okus in vonj po cvetju.
  4. FINS BOIS na okrog 33000ha vinogradov (skupna površina je 354200 ha) predelujejo močan konjak, katerega buket je zelo podoben vonju iztisnjenega grozdja.
  5. BONS BOIS 38600 ha od tega 12000 ha vinogradov, na katero ima velik vpliv klima z obale. Konjak zori hitro in ima bolj grob okus.
  6. BOIS ORDINARIES obsega 27417 ha od tega 1700ha vinogradov, področje pa je popolnoma prodnato in daje konjaku okus po morju.

Ta vrstni red proizvodnih con je istočasno tudi ocena kakovosti. Najboljši konjak prihaja iz Grande Champagne tako imenovan Grande Fine Champagne.Proizvodi, ki prihajajo od tam in iz Petite Champagne, smejo nositi oznako Fine Champagne.

 

 

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=0_UCdi5rDKg

 

 

Za kakovosten konjak je pomembna kakovost grozdja in nato vina, ki je pomembna surovina za pridobivanje osnovnega žganja ali vode življenja, kot ji radi rečejo domačini. Druga stvar, ki ji predelovalci posvečajo veliko pozornost, je izbira zelo finih hrastovih sodov za zorenje vod življenja. Tretji pomemben element pa je dober mojster mešanja, ki vsako leto iz vod življenja, ki so različno stare in iz različnih območij, sestaviti za posamezen konjak razpoznaven okus. Konjak ni kot vino, ki ga oblikuje letina in zorenje v steklenici. Določen konjak mora imeti svoj značilen vonj in okus in ko je enkrat v steklenici, je pripravljen za pitje, saj se več ne razvija ali pridobiva na kakovosti.

3 ZGODOVINA KONJAKA

Vse se je začelo v 1. stoletju, ko so Rimljani prinesli grozdje na ozemlje današnje Francije. Vinogradi Saintonge so se prvič pojavili med vladanjem Rimskega cesarja Probusa, ki je razširil privilegije in pravice za imetje vinogradov in pridelovanje konjaka na vse Galce. Sprva so vino gojili na planoti ob reki Rona, do 4. stoletja pa se je razširilo po vsej Franciji. V 12. stoletju so po resoluciji Vilijema X., vojvode province Guyenne, pričeli z proizvodnjo vina na ogromnem ozemlju, imenovanem Vignoble de Poitou. Vina proizvedena v Vignoble de Poitou so bila zelo cenjena v državah Severnega morja. Prevažale so ga nizozemske ladje, ki so kupovale sol v Poitou -ju.

V 16. stoletju je Francija postala glavni proizvajalec in izvoznik vina v Evropi. Nizozemske ladje so plule na področje konjaka ter kupovale slavna vina iz področij Champagne in Borderies. Vinogradi Aunis so proizvedli tako veliko količino vina, da je prevoz že postal problem, saj so ta vina z nizko vsebnostjo alkohola izhlapela med dolgim oceanskim prevozom. Prevoz vina v tople dežele se ni izkazal tako donosna naložba, saj se je vino pokvarilo med dolgim prevozom. Tako so se Francozi odločili, da bodo uporabili proces destilacije, ki je bil takrat še redek. Menili so, da če bo potrošnik dolil vodo za destilacijo, bo ponovno nastalo vino. Vendar pa je bilo vinarjem všeč to konjakovo žganje oz. destilat, ki so ga mešali z vodo, tako so to pijačo poimenovali vinjak ali “vinsko žganje”.

Ne vemo natančno, kako se je pojavil konjak. Obstaja legenda o Chevalier-u de la Croix-u, ki je zapustil vojaško službo in pričel z destilacijo vina. Neke noči je sanjal, da je hudič prišel po njegovo dušo, ga vrgel v vrelo vodo, vendar se ni ničesar zgodilo, zato ga je ponovno vrgel v vrelo vodo. Ko se je zbudil, se je Chevalier odločil, da bo uporabil proces dvojnega vretja pri proizvodnji konjaka. Drugo vretje naj bi izboljšalo kvaliteto vina po prvem vretju. Nato je Chevalier vzel dva soda s to pijačo in odšel k menihom v Renorville. Prvi sod so takoj popili, drugega pa so zaklenili v klet in ga shranili za posebne priložnosti. Ta posebna priložnost je nastopila čez 15 let, ko je Chevalier znova obiskal menihe. Bili so presenečeni, ko so odprli sod in videli, da ni več poln. Nekaj tekočine je izhlapelo, pijača je dobila drugačen, bolj živahen in zrel okus. Tako je nastal konjak.

Nato so bile ustanovljene prve hiše konjaka, nekatere obstajajo še danes, in trg se je počasi umiril do 17. stoletja. Hiše so zbirale konjak in se povezovale s kupci iz Nizozemske, Anglije in severne Evrope. Nato pa so razširile svoj trg tudi v Ameriko in na Daljni Vzhod. Odprlo se je vedno več trgovskih hiš konjaka. Sredi 19. stoletja so začeli prevažati konjak v steklenicah ter tako opustili sode. Ta nova trgovina je pospešila tudi ostalo industrijo, kot npr. steklarne, proizvodnjo zamaškov in embalaže, tiskarne. V tistem času so vinogradi prekrivali skoraj 280000 hektarjev. Leta 1875 se je virus filoksere pojavil v Charente ter uničil okoli 40000 hektarjev vinogradov do leta 1893.

V prvi četrtini 20. stoletja so se vinogradi skrčili s pomočjo ameriških investicij, vendar pa niso dosegli prejšnjega nivoja proizvodnje. Natančen in skrben odnos je znatno izboljšal pridelek. Sprejeli so tudi odloke, ki so urejevali vsako stopnjo proizvodnje konjaka. Ti odloki nadzorujejo proces proizvodnje konjaka, ki je sedaj postal zelo dragocena in popularna pijača.

 

 

4 PITJE KONJAKA IN DRUŽENJE Z HRANO

 

Najprej moramo izbrati ustrezen kozarec. Strokovnjaki za konjak priporočajo kozarec v obliki tulipana, zadostoval pa bo tudi nizek okrogel kozarec. Nalijte 20-25 ml konjaka v kozarec in ga segrevajte v dlani 8-10 minut. Če boste segrevali kozarec na kakšen drugačen način, npr. z vžigalnikom, bo vsa aroma izhlapela.

Ko imate v rokah kozarec poglejte površino. Veliko lahko izveste iz barve konjaka. Npr. svetla slamnata barva konjaka nakazuje mlade konjake, rumena slamnata, jantarjeva, zlata in rdečkasto kostanjeva pa starejše. Vedno poglejte barvo – ta označuje starost konjaka. Zelo lepo je starost konjaka videna po naslednjih dveh slikah in sicer prva predstavlja daljše obdobje od samega začetka vode življenja do starosti nad 25 let. Lepo je vidna sprememba barve vzporedno z leti konjaka.

 

 

Barva konjaka 1

 

 

 

Barva konjaka 2

 

 

Ko ocenite senzorične lastnosti morate konjak povonjati. Nos pristavite k robu kozarca in vdihnite »dvigajoče se vonje”. Navadno gre za cvetlične ali sadne vonje: vijolica, perunika, vrtnica, hruška, češnja, marelica, sliva, figa, kutina, grenivka, jasmin, kostanj, pomarančna lupina, lešnik ali breskev. Nato potresite konjak ter ga ponovno povonjajte.

Sedaj ste pripravljeni poskusiti konjak. Naredite majhen požirek. Konjak vam bo spolzel po grlu in vi boste ocenjevali njegovo sestavo in individualnost. Konjak se pije v krogu dobrih prijateljev ter v prijetnem okolju. Konjak se izvrstno kombinira s kavo (najbolje s konjaki XO), cigaro (posebni konjaki) in čokolado (najbolje s konjaki VSOP ali XO).

Pri poizkušanju konjak pa vse to zaznate v ustih. Naredite majhen požirek. Konjak vam bo spolzel po grlu in vi boste ocenjevali njegovo sestavo in individualnost. Konjak se pije v krogu dobrih prijateljev ter v prijetnem okolju.

 

 

Degustacija konjaka

 

Tako kot imamo Slovenci degustacije različnih vin na posameznih vinorodnih območjih tako imajo Fracozi degustacije konjakov, kjer ocenjujejo vse zgoraj omenjene posebnosti. Za vse tiste, ki tega ne poznajo, pa bom skušala to razjasniti in sicer tako, da bom napisala, na kaj je pri ocenjevanju potrebno biti pozoren.

 

  • Vonj- vsi občutki, ki prihajajo iz konjaka.
  • Aroma – prijeten vonj, ki ga začutimo v nosu.
  • Cvetica – kombinacija vonjev in arom v konjaku.
  • Dvigajoča se aroma – prvi vonj, ki ga začutite.
  • Trajanje – trajanje dvigajoče se arome.
  • Prvi okus – občutek na konici jezika in na nebu.
  • Okus – mešanica dolgotrajnega občutka v ustih (prvi okus + aroma).
  • Zaključni okus – okus, ki ostane na nebu po pitju konjaka.
  • Rancio – okus, ki je značilen za zelo stare konjak, ki zorijo v hrastovih sodih. To je okus, ki si ga boste za vedno zapomnili.

 

Konjak je v Franciji zelo priljubljen, tako za pitje v prijetni družbi kot za kombiniranje k hrani. Predvsem za osrednje področje okrog mesta Cognac so značilne tradicionalne jedi, ki so zelo dobre in raznovrstne. V njihovi kuhinji je večkrat na jedilniku različne vrste školjk od ostrig od dagenj, pripravljene na različne načine, od kuhane do pečena na žaru, vendar vedno je konjak kot dodatek. Prav tako med njihovimi tradicionalnimi jedmi zasledimo polže pripravljene z konjakom, ter na žaru pečenega piščanca, ki bo zadišal po konjaku. Turisti , ki obiščejo ta kraj pa se radi posladkajo z magično sladico ali sufflejem z dodatkom konjaka. Kot poseben običaj omenjenega okoliša pa je kava z konjakom. Vse naštete jedi boste zasledili v Restavracijah v okolici mest Cognac, Jarnac in Segonzac.

Strokovnjaki, ki konjak poznajo, vedo, da je pogoj za dobro hrano tudi dober konjak in radi tudi svetujejo katera vrsta konjaka se najbolj prileže k posamezni hrani. Prav je, da se držimo vsaj osnovnih navodil druženje ali kombiniranja z ostalimi pijačami ali z hrano. Starejše konjake navadno strežemo k lahko prebavljivim jedem in sladicam. Mlade konjake pa se veliko uporablja predvsem za pripravljanje različnih koktajlov ali samo postrežbo z ledom limono, s tem da rob kozarca predhodno namočimo v kristalni sladkor.

 

Konjak se izvrstno kombinira :

  • z dodatkom tonica, mangovega soka
  • sveže stisnjenim limoninim sokom in kockami ledu
  • k ribjim jedem z nežno omako ( se priporoča VSOP konjaki)
  • ob glavnih mesnih jedeh (se priporoča XO)
  • s kavo (najbolje s konjaki XO)
  • cigaro (posebni konjaki)
  • čokolado (najbolje s konjaki VSOP ali XO).

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=QsS59kkoTZg

 

 

 

Nepogrešljiv je konjak tudi v kuhinji za flambiranje, kjer da jedem pravi cesarski okus. Pred petnajstimi in več leti se je konjak uporabljal izključno kot digestiv, z njim se je pripravljalo tudi veliko koktajlov in se ga uporabljalo za mešanje. Dva svetovno znana koktajla sta Sidecar in Alexander , katera je pred nekaj leti in še danes znal pripraviti vsak barman. Danes so priljubljene pijače konjaka kuharski strokovnjaki vključijo v celotni meni ali ga kombinirajo z jedmi h katerim se konjak poda.

5 NAJEMINENTNEJŠI IN NAJDRAŽJI KONJAK

 

V tem sklopu se bomo dotaknili predvsem posebnih konjakov, ki se prodajajo predvsem v višje kategoriziranih hotelih in med prestižnejšimi gosti. V Londonu prodajajo konjak, ki je nastal med francosko revolucijo. Gre za najdražjo pijačo, ki jo je mogoče kupiti na Otoku. Za kozarec konjaka iz leta 1790 je treba v londonskem hotelu s petimi zvezdicami Lanesborough odšteti 1.700 britanskih funtov, kar znaša skoraj 600 tisoč tolarjev. Konjak so zvarili tri leta pred obglavljenjem Ludvika XVI.

Neki petični gost Lanesborougha, ki velja za enega najboljših hotelov na svetu, je povedal, da so z družbo želeli lep večer skleniti z nečim posebnim. Osebje bara jim je ponudilo omenjeni konjaka, a so se po krajšem razmisleku raje odločili za nekaj cenejšega.

Na različnih spletnih straneh sem našla različno število proizvajalcev konjaka, številka je lahko zelo različna. Na nekaterih straneh je omenjenih le manjše število, na drugih pa je zopet popolnoma drugačna številka. Največje število proizvajalcev konjaka, ki sem jo zasledila je 111 proizvajalcev, vendar kar nekaj od teh nima svoje spletne strani tako, da to število ni popolnoma relevantno.

Tako kot je veliko število proizvajalcev, se giblje tudi cena posamezne steklenice konjaka. Najnižje so cene konjaka z oznako VS in potem z starostjo konjaka rastejo tudi cene.

Za naštevanje vseh proizvajalcev konjaka bi bilo preveč, saj bi zavzele kar nekaj prostora, vendar sem jih naštele le nekaj najpomembnejših, ki so omenjene na straneh wikipedije.

Najbolj poznana podjetja konjaka so Bache-Gabrielsen, Birkedal Hartmann, Camus Cognac, Courvoisier, Delamain, Grönstedts, Guerbé, Hennessy, Hine, KELT, Larsen, Louis-Royer, Martell, Maxime Trijol, Moyet, Otard, Pierre Ferrand, Rémy Martin, Renault Meukow.

Kar nekaj tako imenovanih hiš konjaka se je z to dejavnostjo ukvarja že več sto let, na svojo tradicijo so ponosni in jo tudi ohranjajo v svojih družinskih podjetjih. Najboljše hiše konjaka, ki proizvajajo vrhunski konjak, kjer je pomembna vsebina v steklenici in tudi embalaža, ki je izdelana iz najdražjih materialov. Ti materiali so od najdražjega stekla, ki je ročno izdelan in poslikan. Steklenice krasijo tudi diamanti, zlato in seveda posebni tako imenovani ituiji v katerih se shranjujejo te dragocene steklenice.

Nekateri proizvajalci pa želijo prav izstopati z materiali, kot za primer tale. Znan mehiški proizvajalec tekile se je odločil, da začne proizvajati tudi konjak – vendar pa ta pijača ne bo postala del njihove redne proizvodnje. Želijo namreč le izdelati najdražjo steklenico konjaka, ki bo iz platine, zlata, krasilo pa jo bo 6.500 diamantov, v njej pa bo 100 let star konjak.

 

 

 

Primer steklenice konjaka

 

 

 

Med najeminentnejšimi in najdražjimi konjaki je vredno omeniti podjetja kot je Camus, Remy Martin, Courvoisier Martell ter Hennessy. Najbrž sam katero od podjetij tudi izpustila, vendar so se mi omenjena podjetja zdela po svojih proizvodih izstopajoča in tudi največkrat omenjena na spletnih staneh. Vsa štiri omenjene podjetja svoje proizvode predelujejo na tradicionalen način in so v svetu zaradi tega tudi prepoznavni. Cene najdražjih konjakov segajo od približno 300 € do 179.400€, kolikor je vreden najdražji konjak podjetja Hennessy.

Na začetku bom kratko predstavila vsako posamezno podjetje, nekaj o začetkih in nato najdražje proizvode iz njihove palete.

 

 

 

· CAMUS

 

Camusov konjak se proizvaja že pet generacij družine Camus od leta 1863 ko se je Jean Baptiste Camus odločil organizirati proizvodnjo konjaka visoke kakovosti znotraj tako imenovane vrste “La Grande Marque”. Že na začetku je bila prodaja v Anglijo zelo dobra, predvsem zaradi njegove kvalitete, tako da se je Camus odločil pokupiti še druge proizvajalce konjaka. Peta generacija družinskega podjetja Camus , ki jo vodi Cyril Camus, katera večina proizvodov je pridobljena v okolici področja Cognac v Franciji, je poznana po proizvodnji in prodaji po celem svetu.

Podjetje izdeluje predvsem konjak z oznako XO, kar pomeni, da je star nad 30 let z jasno označbo področja (Borderies, Grande Champagne in Petite Champahne) in prepoznavnostjo po steklenicah izdelanih iz posebnih vrst stekla.

 

 

CAMUS EXTRA 

 

 

Cena za 7 dl konjaka, ki je točen v posebne steklenice je 256 €. Vsebina pa ima okus po melonah, pomarančah in žafranu.

 

 

CAMUS JUBILLEE 

 

 

Cena te vrste konjaka je višja od prejšnje (1037 €), izdelana je bila v času 1913, ko je podjetje vodil Edmund Camus in sicer ob 50 obletnici podjetja.

 

 

· REMY MARTIN

 

Remy Martin je tako imenovani originalni priozvod ali vrsta konjaka pri podjetju Remy Martin, francoskem vinogradniku, ki je podjetje ustanovil 1727, ki se je v letu preimenovalo v Remy Cointreau ter razširilo svojo proizvodnjo saj proizvaja konjak, žganje, likerje in šampanjce.

Njihovi strokovnjaki sestavljajo različne vrste konjakov, ki imajo večje število vod življenja (eaux-de-vie) staranih najmanj 55 let, (vključno 65- 100+) v zelo starih hrastovih sodih. Predstavljajo jih ustekleničene samo v ročno izdelan Baccartov kristal, vsaka steklenica posebej je oštevilčena in registrirana.

 

 

 

COLLECTION LOUIS XIII COGNAC-DIAMANT

 

 

Vrsta konjaka je zelo poznana po posebno oblikovani steklenici, v kateri so diamanti. Tudi vsebina steklenice je posebnost, zato je temu primerna tudi cena, ki je 5800 €.

 

 

· COURVOISIER

Courvoisier je vrsta konjaka, ki jo proizvaja podjetje Courvoisier, ki ima sedež v mestu Jarnac, ki leži na področju Charente. Podjetje pa na spletni strani trdi,da je bilo podjetje Courvoisier in njen konjak poznano že v času Napolenona Bonaparteja, ki je umrl leta 1821, saj je le nekaj let za tem, in sicer leta 1835,, podjetje ustanovil Felix Courvoisier. O ustanovitvi pa govori naslednjih nekaj stavkov. Zgodovina začetkov podjetja vodi v 19. stoletje, ko sta živela Emmanuel Courvoisier in njegov družabnik Louis Gallois, ki sta vodila trgovino z vinom in žganimi pijačami v pariškem predmestju Bercy. V letu 1811 je Napoleon obiskal skladišče v Bercyju in bil gost Luisa Galloisa in Emmanuela Courvoisierja. Legenda pravi, da je Napoleon vzel s seboj na otok Svete Helene nekaj sodov konjaka in so ga pri nalaganju na ladjo, ker je bil pri angleških časnikih visoko spoštovan, poimenovali po njem, kar ‘The Cognac of Napoleon’ali Napoleonov konjak.

 

Vodeči konjaki v njihovem podjetju se prodajajo v posebnih ročno izdelanih steklenicah in so zmešani iz žganj starih do 200 let. Identificirani so z individualno številko.

 

 

L’ESPRIT KONJAK

 

 

 

Najdražji konjak pri podjetju COURVOISIER, katerega cena je 4900 €.

 

COLLECTION ERTE

 

 

 

Najdražja paleta konjakov pri podjetju COURVOISIER je sestavljena iz sedmih ročno izdelanih steklenic konjak. Napolnjene so z konjakom, ki je star več kot sto let. Cena je 11.400 €.

 

 

· MARTELL

 

 

Podjetje je med vodilnimi proizvajalci konjaka, katerega je leta 1715 ustanovil Jean Martell. Martellovi strokovnjaki dajejo poudarek naravnemu konjaku, od samega prodobivanja vina, zorenja v hrastovih sodih, kar daje konjaku posebno aromo. Proizvajajo ga samo iz grozdaj , ki zraste na področju Bordereie in sme nositi naziv Fine Campagne Cognac, ki ima tudi poseben okus. Martelov konjak je prepoznaven ne samo po kvaliteti konjaka, ampak tudi po posebnem dizajnu steklenic. 

 

 

L’ART- najdražji med konjaki pri Martellu

 

 

Cena Martellovega kojaka je 2540 € in posebnost med njegovimi konjaki je, da imajo steklenice v katerih je točen konjak poseben dizajn, ki se loči od drugih proizvajalcev.

· HENNESSY

Vsaka četrta steklenica na svetu prodanega konjaka je konjak Hennessy. Zgodovina francoskega konjaka, kot tudi Hennessy-ja, je zakladnica tradicije in najboljšega. Richard Hennessy je leta 1765 ustanovila podjetje, ki ga še dandanes vodijo njegovi potomci. So edini med proizvajalci konjaka, ki imajo popoln nadzor nad celotnim postopkom izdelave pijače. Uporabljajo le grozdje iz določenih vinogradov v štirih regijah province Cognac. Sodarji, ki izdelujejo sode, v katerih konjak zori uporabljajo le hrastov les iz izbranih okoliških gozdov. Lastniki podjetja skrbno izbirajo kleti v katerih se konjak stara. Imajo največje svetovne rezerve te eaux-de-vie ( vod življenja), s katerimi bi lahko napolnili neverjetnih 126.500.000 steklenic.

Strokovnjaki mešajo čez sto različnih konjakov starih do 200 let. Prodajajo se v posebnih steklenicah iz Baccartovega kristala.

RICHARD HENNESSY

 

Poimenovan je po ustanovitelju podjetja, cena za steklenica, katere dizajn je ravno tako nekaj posebnega, pa je 1494 €.

BEAUTÉ DU SIECLE – najdražji in najeminentnejši konjak

Ta vrsta konjaka je bila izdelana v omejenih količinah. Polnjen je v steklenice iz Baccartovega kristala in shranjen v posebne zaboje. Killian Hennessy je enega doniral dobrodelni ustanovi » Elizabeth Taylor AIDS«, ki je bila letos na dražbi tudi prodana za 213.000 $, vse ostale pa so bile prodane v Azijo, Evropo in Ameriko.Nekaj teh zabojev je bilo na ogled na umetniških razstavah v galeriji Nichiato v Tokyu.

 

6 NAČIN IZDELAVE KONJAKA

 

V jugovzhodni francoski regiji z imenom Konjak, ljudje pridelujejo grozdje z namenom proizvodnje pijače v kateri bi se uživalo po zaključku večerje in ne med samo večerjo, kot je značilno za francoska vina.

Konjak se izdeluje iz vina in to samo v enem samem delu Francije. Seveda se tudi drugje po svetu še proizvaja konjak, ampak nikjer druge ni regije v kateri bi se iz vina moglo proizvesti nekaj takšnega kot je francoski konjak. V čem je skrivnost?

Najprej lahko povemo, da samo redki »sokovi« pridobijo naziv konjaka. Takšni, ki so pripravljeni iz grozdja iz določenega področja Francije in imajo vsaj 90 procentov vinskih sort Ugni Blanc, Folle Blanche ili Colombard. Ostalih 10 procentov pa pripada še desetim vrstah grozdja. Večina konjakov pa vsebuje le grozdje sorte Ugni Blanc.

Čeprav je veliko pijače podobne konjaku proizvedeno znotraj omenjene regije pa ne prenesejo strogih kriterijev ki jih preverja in zapoveduje pomemben organ, ki se imenuje BNIC (Bureau National Interprofessionel du Cognac).

Lahko rečemo da je konjak pijača, ki je:

- proizvedena znotraj omejenega področja iz določenih sort grozdja,

- mora se dvakrat destilirati v značilnih tipičnih bakrenih posodah,

- mora se starati v hrastovih sodih.

Mesto izven Francije, ki še lahko proizvaja konjak je Uragvaj. Po drugi svetovni vojni se je Francija odločila dodeliti dovoljenje za proizvodnjo konjaka uragvajskemu podjetju ANCAP, da poimenuje svoje žganje s tem svetim imenom.

Da bi konjak bil to kar je, se mora mešati z različno starimi letniki in v slučaju različnih proizvajalcev tudi s grozdjem iz različnih lokacij. To je posebej pomembno zaradi ustvarjanja dobrega okusa. Vsaka hiša konjaka ima svojega mojstra, ki je odgovoren za ustvarjanje omenjene delikatne mešanice pijače. Zato tudi ima konjak danes enak okus kot pred petdesetimi leti in več.

 

Faze proizvodnje konjaka

 

V proizvodnji konjaka so pomembne naslednje faze:

 

- Destilacija

Za konjak namenjeno vino mora imeti barvo belega vina, lahko svetlo rdečkasto, če je od rdečih sort. Tako vino najprej ogrejejo na približno 60 stopinj C, nato pa dvakrat destilirajo. Ob prvi destilaciji ima srednja frakcija vinskega destilata, ki je brez neprijetnega vonja od 25 do 30 vol. odstotkov alkohola, medtem ko začetno in zadnjo fazo destilacije zaradi neprijetnega vonja ne uporabljajo. Za drugo destilacijo uporabijo le srednji del, pri katerem znova dobijo prvenec, ki mu pravijo tete (glava), srednji del, ki mu pravijo coeur (srce) in zadnji del, ki mu pravijo queue (rep). Srce vsebuje med 60 in 70 vol. odstotkov alkohola in je po kakovosti najboljši.

 

 

- Skladiščenje in zorenje

 

Prav tako kot tehnologija destilacije je za konjak pomembno tudi skladiščenje in zorenje, ki poteka v hrastovih sodih. Te sode delajo iz hrastovine, ki raste v gozdovih Limousin. Značilno za ta les je, da ima večje pore, skozi katere prihaja v sod ravno prav zraka, čreslovina in tanin pa oddajata konjaku svojo barvo in okus ter značilno aromo. V novih sodih je konjak manj časa, v starejših pa daljši čas. Ta konjak ima v povprečju 70. vol. odstotkov alkohola.

 

- Razredčenje

 

Da dobi konjak tako koncentracijo alkohola, ki je primerna za pitje to je od 40 do 43 vol. odstotkov alkohola, ga je treba med staranjem nekajkrat razredčiti z destilirano vodo ali mešanico destilirane vode in alkoholno šibkejšega konjaka. Ta postopek traja približno en teden.

 

- Rezanje

 

Francoska oznaka za rezanje je mariage (poroka). Pri tem postopku mlajše konjake iz različnih področij med seboj mešajo v takih razmerjih, da ohranijo kakovost določene sorte konjaka, ki je značilna za posameznega proizvajalca. To je posebna umetnost, ki jo zmore le strokovnjak Maitre de chai – kletarski mojster degustator s svojimi izkušnjami, ki jih pridobi v dolgih letih poskušanja.

 

- Polnjenje

pred polnjenjem je konjak podvržen strogemu nadzoru državnih organov. Kajti predpisi določajo, da so posamezni vinski destilati razvrščeni na posamezne konte od 00 do 6, staranje konjaka pa se nadzoruje prvih šest let. Primer: na kontu 1 poteka staranje in zorenje od 12 do 24 mesecev, na kontu 6 pa od 72 do 84 mesecev. V prodajo sme le konjak, ki je že na kontu 2 (od 24 do 36 mesecev). Od leta 1974 pa sme biti na steklenicah le ena od naslednjih oznak:

a) staranje v sodih do 24 mesecev: od 1 do 5 zvezdic,

b) staranje v sodih do 36 mesecev: od 6 do 7 zvezdic,

c) staranje v sodih do 48 mesecev (Cuvee Speciale, De Lux, Fine, Monopole, Selection, V.S. (very special),

d) staranje v sodih do 60 mesecev (Grande Selection, Pvemier Choix, Suerieur),

e) st!ranje v sodih d/ 72 mesecev (Gr’nde Fine, Reserte, O.P. in drugi),

f) staranje v sodih do 84 mesecev (Very Very Superior Old Pale, Extremely Old, Cordon rouge&in drugi).

7 KONJAK IN NJEGOV POMEN

 

Konjak predstavlja simbol za posebne skupine ljudi in pitje le tega predstavlja med posamezniki zelo resno temo. S tem se dokazuje lasten dober okus in prestiž, to niti ni tako majhna stvar. Če pogledamo z vedrejše strani lahko povzamemo nekaj zanimivih zgodb o tej pijači.

Spomnilo se lahko, da je bilo najbolj poznano nazdravljanje s konjakom pri sklepanju pogodbe leta 1918. Tega leta je v gozdu v mestu Compiegne podpisano premirje med Nemci in Francozi, ki je zaključilo prvo svetovno vojno in bilo zaključeno z znanim konjakom Martell. Ali bi lahko našli pijačo, ki bi k takšnemu dogodku bolje sodilo? Tej zdravici je lahko kos je vrhunski konjak.

Da je konjak lahko koristen tudi na medicinskem področju dokazuje zgodba o ženski, ki se je vkrcala na avion British Airwaysa, Pred tem je imela nesrečo, saj je nerodno padla z motorjem in imela notranji zlom reber, ki je kasneje povzročil krvavljenje iz pljuč. Na avionu se ji je stanje močno poslabšalo, zato so se zdravniki odločili, da jo operirajo kar na letalu. Operacija je uspela, a za dezinfekcijo so uporabili zelo kvaliteten konjak.

Konjak je pogost obiskovalec tudi v Hollywoodu, tako v tamkajšnjih apartmajih kot na filmskih platnih. Zelo poznana je scena iz filma Orlovo gnezdo iz leta 1968. Vojska je nameščena v Alpe, poteka druga svetovna vojna. Britanska vojska uspešno dobi bitko in za zaključek v lokalni gostilni nazdravljajo s konjakom.

Tudi danes konjak službi za obeleževanje velikih dogodkov. Pijača je primerna za nazdravljanje pri sklepanju pomembnih pogodb ali ob zaključku uspešno izvedenega posla. Mnogi bi mu rekli, da gre za pravo moško pijačo, saj so glavni potrošniki prav moški, ki ga koristijo za reklamiranje svojega statusa.

Od začetka devetdesetih let se je zgodila velika sprememba pri potrošnji dragega konjaka med Američani. Do tedaj je veljalo, da se kozarec te drage pijače najpogosteje znajde v roki kakšnega starejšega, bogatega belca. Roka je izgubljala starostne pege in postajala čedalje temnejša. Sprememba, ki se je zgodila je bila velika, konjak se je začel integrirati v hip hop kulturo.

Kljub temu, da ga z rimo opevajo velika imena omenjene kulture, kot so Tupaca, Busta Rhymesa in Lil Jona, so potoki konjaka in šampanjca nujen del vsakega boljše hip hop zabave. Še danes se ocenjuje, da med 60 in 80 % prodaje konjaka na ameriške trge odpade na Afroameričane, s tem, da je večina njih izjavila, da je to posledica tega, da ga promovirajo njihovi idoli.

 

Tradicija

Vsa imena konjakov so dobili nazive po priimkih srečnih družin, ki so svoje korenine pustile na zemljišču ki daje sorte vina, iz katerih se proizvaja konjak. Na primer Camus se že več kot pet generacij proizvaja pod imenom ene družine. Že od leta 1863 družina nadzoruje vsak korak proizvodnje konjaka od tal do grozdja pa vse do dovršene pijače. Njihova strategija je tradicija, kvaliteta in neodvisnost družinskega podjetja.

Še eden izjemno poznana znamka konjaka je Martell, ki vodi pivca neposredno nazaj v preteklost v prve dneven pridelave konjaka. V kolikor je Francija vaša priljubljena destinacija je priporočljivo v eno izmed njih vključiti tudi obisk hiše konjaka. Če obiščete hišo konjaka Martell vas rečni čoln popelje skozi tradiconalne korake pridelave vse do doma znanega Jeana Martella. Hiša je iz davnega leta 1750, v njej je danes urejene vse tako, kot da bo ravnokar v prostor stopila oseba iz tistega davnega časa.

Celotna regija je bogata s lokacijami posvečenimi proizvodnji konjaka saj je ta pijača dejansko njihova atrakcija in ekskluzivni izvozni proizvod.

8 GLOBALNI POMEN KONJAKA IN NJEGOV VPLIV NA GOSPODARSTVO

 

 

Izdelovalci konjaka so stoletja zatrjevali da se v pripravi konjaka ni nič spremenilo. Način kako pridobivajo žganje, ki je na svetu najbolj poznano ostaja isti. Ni se spremenil niti način destiliranja v bakrenih posodah niti način staranja v hrastovih sodih. Ampak danes temu vendarle ni tako, vemo, da se tudi v tej vrsti industrije marsikaj spreminja, tako kot vsepovsod drugod. Spreminjajo se lastniki proizvodnih obratov, hiše konjaka vse do potrošnika, skratka opisana zgodba je le tolažba Francije. Sprememba se izraža tudi v statusu pijače, ki jo le ta ima po celem svetu. Medtem ko je ostala industrija žganih pijač upadala, je konjak užival močno rast v preteklih letih.

Vzhodna Azija je najhitreje rastoče tržišče za to pijačo. V Hong Kong beležijo največjo porabo konjaka na prebivalca. Na Japonskem se zopet dviguje poraba za približno 10 odstotkov letno, delno tudi zato, ker Japonci podarjajo veliko dražjih steklenic konjaka kot darilo. Te cene velikokrat presegajo čez 100 $ za steklenico. Da je konjak doživel svoj preporod v Aziji je možno razumeti iz reka, ki ga je izjavil Francois Heriard-Dubreuil, predsednik Remy & Associes, poznanega proizvajalca znamke Remy Martin. Rekel je, da se whisky pije od Atlantika do Britanije, konjak pa se pije okoli Pacifika. Zaradi tega izreka je postal zelo popularen v Kaliforniji na Japonskem in v celotni Aziji, kar predstavlja ogromen trg prodaje konjaka.

Združene države Amerike so se najbolj povezale s konjakom v letu 1970 in od takrat naprej so postale vodilno tržišče prodaje konjaka. Organizacije so vlagale veliko v promocijo pijače še posebej so se usmerile v prepričevanje žensk in temnopoltih ljudi. Uspeh je bil dosežen, saj je danes približno polovica potrošnikov v Ameriki temnopoltih. Zelo ugleden strokovnjak za konjak gospod Heriard-Dubreuil pravi, daj je konjak najboljša pijača vseh časov. Pravi da bi v mnogih deželah mogli ljudje popiti manj, vendar naj bi pili bolj kvalitetno, kar pa pitje konjaka vsekakor je.

Da je pijača popularna pomaga razložiti primer nedavno sklenjenega velikega posla. Martel, ena izmed francoskih hiš konjaka, je nedavno odkrila, da je tarča prevzema med dvema velikima konceroma, Seagram Company in Grand Metropolina P.L.C. Seagram je prevzem dobil, vendar so poznavalci te industrije začudeni, da je bil pripravljal plačati 920 milijonov dolarjev za podjetje, ki je zaslužilo le 24 milijonov dolarjev v preteklem letu. Drugo zelo veliko povezovanje se je zgodilo med Moet-Hennessy-jem, znanim proizvajalcem šampanjca in konjaka, ter vodilnim v proizvodnji luksuzne potovalne opreme Louis Vuitton. Hennesy je prvi konjak napravil v 17. stoletju, ko sta norveški in nemški trgovec predlagala, da bi bilo bolje da vino, ki so ga tovorili po svetu količinsko zmanjšajo z destilacijo in se s tem izognejo plačevanju visokih davkov. Ker je bil rezultat tega izredno dobro žganje, ki so ga hvalili daleč naokoli, so se proizvajalci le tega kasneje odločili, da ga poimenujejo po regiji in ga ne imenujejo več žganje. Sprejeli so stroga pravila, katere vrste grozdja se smejo uporabljati pri njegovi proizvodnji, ter v kakšnih vrsta hrastovih sodov se sme starati. Drugo podobno žganje, ki je manj kontrolirano se izdeluje iz različnih vrst grozdja v različnih državah in pokrajinah. Za izdelavo se uporablja celo sadje.

Vse to je privedlo do natančnih pravil kakšen konjak se sme prodaji in kakšne cene lahko dosega. Bolj kot je staran, bolj je kvaliteten in dražje se ga lahko prodaja. Prodaja se je začela širiti po vsem svetu. Potrošniki so postajali čedalje bolj pozorni in seznanjeni z vrstami konjaka, začel se je uveljavljati kot statusni simbol. Predvsem zato je izvoz konjaka tako visok. Gigantska podjetja, ki si delijo skoraj celotno tržišče so: Hennessy, Martell, Remy Martin in Courvoisier. Podjetja so se začela usmerjati predvsem v ponudbo izjemno starih in luksuznih konjakov, s katerimi lahko pri poznavalcih dosegajo izjemne cene in si s tem ustvarjajo visoke dobičke. Prav zato je Amerika danes vodilni odjemalec vseh izvoznih količin konjaka. Ameriko privlači konjak predvsem zaradi simbola luksuza, ki se ga drži. Pa tudi prebivalstvo z nižjimi dohodki si ga lahko privošči, seveda ne luksuznega, ampak takšnega ki je manj staran in zato tudi cenejši. Cenejši konjaki v Amerike se dobijo že za 20 $. Vendar je vodilna promocijska kampanja v Ameriki usmerjena predvsem na bogatejše ljudi.

Popularnost konjaka na Japonskem se je dosegla tudi z promocijo in obiski Japonskih turistov v Franciji. Pri ogledovanju hiš konjaka so jim ponudili pitje direktno iz starih sodov, za kar so bili pripravljeni plačati tudi več kot 300 $. Povabili so jih tudi v lokalne bare in diskoteke, da so ga pristno poizkušali. Vse to jih je toliko pritegnilo, da so si za slovo kupili vsaj eno steklenico konjaka, ki so jo odnesli s seboj domov. Vse to je pripomoglo k večji strasti in potrošnji konjaka. Na Japonskem je konjak precej drag tudi zaradi visokih davkov in carin, ki ga bremenijo pri uvozu v to državo. Se pa proda veliko količin starejšega in dražjega konjaka.

 

Prodaja

 

 

Kljub nedavni krizi v francoski industriji vina prodaja konjaka nenehno raste. V preteklih desetih letih je industrija vina v Franciji podvržena slabši prodaji tako doma kot v tujini, vendar podatki o izvozu žganih pijač kažejo, da je v prvi polovici leta 2007 prodaja vendarle naraščala, kar lahko pripišemo 23% večji prodaji konjaka. Prodaja konjaka se je v letu 2007 zaključila izjemno uspešno in je podrla vse dosedanje rekorde s prodanimi 158 milijoni steklenic po trgih celega sveta. Prvikrat je prodaja konjaka vrhunske kvalitete presegla 50 procentov skupne prodaje vsega konjaka.

Po pet letni umirjeni rasti se je prodaja v preteklih 12 mesecih povečala za desetino in je dosegla zgodovinski nivo iz leta 1990. Izvoz konjaka leta 2006 je znašal 1,5 milijarde eurov. Obseg proizvodnje prav tako raste. Nacionalna agencija, ki združuje proizvajalce konjaka pričakuje, da bi povečala proizvodnjo te žgane pijače za 27% glede na prejšnje leto. Nacionalna agencija navaja, da so glavni uvoznik konjaka še vedno ZDA, sledi Azija, posebno Singapur. Na Kitajskem je uvoz konjaka začel strahovito rasti, saj so Kitajci popili za 49,3% več konjaka kot prejšnje leto.

Obstaja okoli 5600 proizvajalcev in 300 distributerjev konjaka, a štiri francoska podjetja poznana kot velike četvorka Remy Martin, Hennessy, Martell in Courvoisier pokrivajo 75% tržišča. Hennessy pokriva več kot 45% svetovnega trga in njihova prodaja obsega 50 milijonov steklenic letno. Podjetje je leta 1765 ustanovil Richard Hennessy, po rodu je bil Irec. Hennessy je lastnik 300 hektarjev vinogradov in sodeluje z malimi podjetniki, ki so lastniki prav tako ogromnega deleža vinogradov. Hennessy proizvaja svoj konja v destilarni de Peu, po metodi, ki jo je uporabljal že v 17. stoletju. Skozi celo zimo vse do konca marca v bakrenih sodih pretaka »vodo življenja«. Njegov proizvod prve destilacije je koncentrat najbogatejše cvetne arome. V njegovih kleteh se najde konjak, ki je še vedno v hrastovih sodih star več kot sto let.

Pravijo, da se nekatere vrste teh izjemno starih konjakov uporabljajo za pripravljanje najprestižnejših konjakov. Umetnost mešanja konjakov je zelo komplicirana in negotova, saj nikoli ne moreš natančno vedeti kakšen bo rezultat. Šele po zaključku mešanja in poizkušanju se lahko izdela najboljša mešanica. Za najboljše rezultate je potrebno uporabiti vsaj 50 let stare konjake. Podjetje Hennessy se je kasneje povezalo tudi z modno hišo Louis Vuitton.

 

 

Zaloge konjaka predstavljajo približno 3,2 milijonov hektolitrov čistega alkohola, kar pomeni 1,134 milijarde steklenic.

 

 

 

 

 

Shema operaterjev

 

 

Tabela prikazuje izvoz konjaka za leto 2006/2007 na 10 glavnih tržišč. Na prvem mestu so ZDA (53 milijonov stekelnic), sledi Singapur,Velika Britanija, Kitajska, Nemčija, Francija, Rusija, Finska…

 

 

 

 

 

Podrobnejši pogled gibanja prodaje konjaka po letih na ameriškem trgu.

 

 

Reči, da je v svetu konjaka kriza pomeni, da se področja ne pozna dobro. Beseda namiguje na spektakel, ki se odvija v svetu konjaka, ki predstavlja ekskluzivni proizvod. To je več kot samo pripoved o padcu prodaje nameščanja delnic. Še najbolj pa je kriza vidna v starejši tovarni z imenom Deux Charentes severno od Bordeauxa kjer se konjak proizvaja. Konjak je več kot gospodarsko srce podjetje Deux Charentes saj so ga proizvajali že več stoletij. Je daleč največji zaposlovalec v regiji, saj je v njem zaposlenih 22.000 ljudi. S podjetjem pa sodeluje še več kot 33.000 zaposlenih posredno, od skupnega števila 880.000 prebivalcev. Konjak predstavlja čez 25 odstotkov vse prodaje v regiji in kar 70 odstotkov izvoza regije.

Kljub omenjeni krizi, ki je nastopila v prodaji konjaka, še vedno ostajo pomembna panoga v poslovnem svetu.

Tudi najbolj optimistični posamezniki ne morejo zanikati zaskrbljujočega padca prodaje od leta 1990 naprej. Prodaje je od leta 1990 upadla skoraj za četrtino, kar pomeni iz 155 milijonov steklenic na 119 milijonov steklenic za leto. Najbolj je upadla prodaja med kvalitetnimi konjaki, ki je padla iz 80 milijonov steklenic letno na 50 milijonov. Če dodamo še to, da steklenica dragega konjaka prinese zaslužek kot bi prodali deset navadnih steklenic, lahko sklepamo, kakšen bo rezultat.

Najbolj viden razlog zakaj je prihajalo do krize je zrušitev japonskega trga. V poznih 80 letih je bila Japonska med glavnimi porabniki konjaka. Poudarek so dali predvsem na kvalitetnejše konjake. Pitje konjaka je bilo za Japonce izražanje pomembnosti in velike kupne moči. Do začetka 90 let, je bila Japonska glavni uvoznik kvalitetnega konjaka in je dosegala kar 75 odstotkov uvoza vsega konjaka na Japonsko. Kakšen delež je to si lahko predstavljamo če primerjamo, da se na ostale trge izvozi do 45 odstotkov kvalitetnega konjaka. Takšne razmere na Japonskem so privedle do hitrega naraščanja cen te pijače, saj dražji kot je bil, bolj je bil zaželjen. Samo v šestih letih je prodaja narasla iz 12 milijonov steklenic letno na 27 milijonov. Trg tega izredno hitrega dviganja cen ni prenesel, kar je vodilo v zelo hiter padec prodaje. Samov petih letih je prodaja upadla za vsaj 50 odstotkov.

Lahko bi rekli, da je prodaja konjaka barometer, ki kaže globalno gospodarsko aktivnost države. Podatek, da se izvozi 93 odstotkov vsega izdelanega konjaka kaže, na luksuzen izdelek, ki je gospodarsko zelo aktivnem in pomemben, ter ima zgodovinsko zaledje po celem svetu. Japonska je klasičen primer. Ko je bila država v gospodarskem razcvetu je poraba konjaka močno naraščala. Z umiranjem gospodarske rasti je začela tudi prodaja konjaka upadati. Če lahko sklepamo po tem primeru bi lahko povzeli, da se bo v državah kjer se je gospodarska rast umirila tudi prodaja konjaka ustalila in ostala na enaki ravni. Vendar v praksi temu ni tako, saj poraba vendarle upada.

Odgovor lahko poiščemo v industriji žganih pijač. V poplavi različnih vrst viskijev, ekzotičnih okusov vodk in drugih vrst novih pijač je svet enostavno izgubil okus za konjak. Krivdo za nekoliko slabšo prodajo lahko pripišemo tudi samemo konjaku saj so leta in leta konjak promovirali kot pijačo, ki se pije samo po jedi, promovirali so ga v kuhinjah in obvezno tudi kot spremljevalca cigar. Z leti se je to spremenilo in danes je pomembno iti v korak z modo. Danes je modno piti peneča vina in zdravo živeti. Spremenila se je tudi strategija promoviranja in izdelave pijač, cilja se tudi na ženske in mlajše. Prav ti dve skupini sta bili pri potrošnji konjaka izvzeti. Ni slučaj da ima šampanjec podobno vlogo kot konjak med prestižnimi pijačami. V času upadanja prodaje konjaka je na drugi strani rastla prodaja šampanjca.

Ko so prodajalci konjaka to ugotovili so načrtno začeli spreminjati svojo prodajno strategijo. Od leta 2000 naprej so ves svoj trud sistemsko vlagali v promocijo konjaka kot aperitiva in ga začeli mešati z ostalimi vrstami pijače (Schwepssom, mineralno vodo, tonikom, pomarančnim sokom in Coca colo). S takšnimi pristopi se je začela prodaja ponovno dvigovati in prodirati med nove porabnike.

9 ZAKLJUČEK

 

V jugovzhodni francoski regiji z imenom Konjak, ljudje pridelujejo grozdje z namenom proizvodnje pijače v kateri bi se uživalo po zaključku večerje in ne med samo večerjo, kot je značilno za francoska vina. Konjak se izdeluje iz vina in to samo v enem samem delu Francije. Seveda se tudi drugje po svetu še proizvaja konjak, ampak nikjer druge ni regije v kateri bi se iz vina moglo proizvesti nekaj takšnega kot je francoski konjak. Za kakovosten konjak je pomembna kakovost grozdja in nato vina, ki je pomembna surovina za pridobivanje osnovnega žganja ali vode življenja, kot ji radi rečejo domačini. Druga stvar, ki ji predelovalci posvečajo veliko pozornost, je izbira zelo finih hrastovih sodov za zorenje vod življenja. Tretji pomemben element pa je dober mojster mešanja, ki vsako leto iz vod življenja, ki so različno stare in iz različnih območij, sestaviti za posamezen konjak razpoznaven okus. Konjak ni kot vino, ki ga oblikuje letina in zorenje v steklenici. Določen konjak mora imeti svoj značilen vonj in okus in ko je enkrat v steklenici, je pripravljen za pitje, saj se več ne razvija ali pridobiva na kakovosti.

Konjak je v Franciji zelo priljubljen, tako za pitje v prijetni družbi kot za kombiniranje k hrani. Predvsem za osrednje področje okrog mesta Cognac so značilne tradicionalne jedi, ki so zelo dobre in raznovrstne.

Število proizvajalec konjaka je veliko, tako kot je veliko število proizvajalcev, se giblje tudi cena posamezne steklenice konjaka. Najnižje so cene konjaka z oznako VS in potem z starostjo konjaka rastejo tudi cene.

Kar nekaj tako imenovanih hiš konjaka se je z to dejavnostjo ukvarja že več sto let, na svojo tradicijo so ponosni in jo tudi ohranjajo v svojih družinskih podjetjih. Najboljše hiše konjaka, ki proizvajajo vrhunski konjak, kjer je pomembna vsebina v steklenici in tudi embalaža, ki je izdelana iz najdražjih materialov. Ti materiali so od najdražjega stekla, ki je ročno izdelan in poslikan. Steklenice krasijo tudi diamanti, zlato in seveda posebni tako imenovani ituiji v katerih se shranjujejo te dragocene steklenice.

Konjak predstavlja simbol za posebne skupine ljudi in pitje le tega predstavlja med posamezniki zelo resen ugled. S tem se dokazuje lasten dober okus in prestiž, to niti ni tako majhna stvar.

Kljub nedavni krizi v francoski industriji vina prodaja konjaka nenehno raste. V preteklih desetih letih je industrija vina v Franciji podvržena slabši prodaji tako doma kot v tujini, vendar podatki o izvozu žganih pijač kažejo, da je v prvi polovici leta 2007 prodaja vendarle naraščala, kar lahko pripišemo 23% večji prodaji konjaka. Prodaja konjaka se je v letu 2007 zaključila izjemno uspešno in je podrla vse dosedanje rekorde s prodanimi 158 milijoni steklenic po trgih celega sveta. Prvikrat je prodaja konjaka vrhunske kvalitete presegla 50 procentov skupne prodaje vsega konjaka.

 

10 SPLETNI VIRI

 

 

http://www.cognac-world.com/rubrique.php3?id_rubrique=7

http://cognacguide.ru/eng/index.php

http://www.cognac-world.com/article.php3?id_article=37

http://www.cognacnet.com/cog11map.htm

http://le-cognac.com/entree2_eng.html

http://www.cognac.fr/cognac/_en/2_cognac/index.aspx?page=histoire

http://www.cognacnet.com

http://www.american.edu/TED/cognac.htm

http://www.cognac.fr/cognac/images/contenu/bonus/2005_cv.jpg

http://le-cognac.com/entree2_eng.html

http://www.cognacnet.com/cog70wheretoeat.htm

http://www.cognac-world.com/rubrique.php3?id_rubrique=11

http://www.rtvslo.si/zabava/modload.php?&c_mod=rnews&op=sections&func=read&c_menu=1&c_id=15090&tokens=konjak

http://en.wikipedia.org/wiki/Cognac_(drink)

http://www.siol.net/svet/zanimivosti/2008/02/najdrazji_konjak.aspx

http://www.cognatheque.com/boutique/liste.php?idfamille=34&langue=2

http://www.cognatheque.com/boutique/fiche.php?langue=1&idfamille=31&idproduit=91#

http://www.cognatheque.com/boutique/fiche.php?langue=2&idfamille=34&idproduit=220#

http://www.cognatheque.com/boutique/recherche_marque.php?idfamille=1&marque=R%E9my+Martin&langue=1

http://www.cognatheque.com/boutique/fiche.php?langue=1&idfamille=34&idproduit=226#

http://www.cognatheque.com/boutique/recherche_marque.php?idfamille=1&marque=Courvoisier&langue=1

http://www.cognatheque.com/boutique/fiche.php?langue=1&idfamille=34&idproduit=221#

http://www.cognatheque.com/boutique/fiche.php?langue=1&idfamille=35&idproduit=528#

http://en.wikipedia.org/wiki/Martell_%28cognac%29

http://www.cognatheque.com/boutique/fiche.php?langue=1&idfamille=34&idproduit=521#

http://www.cognatheque.com/boutique/fiche.ph?langue=1&idfamille=34&idproduit=223#

http://www.cognatheque.com/boutique/fiche.php?langue=2&idfamille=34&idproduit=689#

http://bosna.odisej.hr/revija/clanak.asp?id=2097

http://www.cognac-world.com/rubrique.php3?id_rubrique=7

http://www.cognac-world.com/article.php3?id_article=530

http://bosna.odisej.hr/revija/clanak.asp?id=2100

http://findarticles.com/p/articles/mi_qa3724/is_200211/ai_n9158652

http://www.ville-cognac.fr/spip.php?article560

http://www.ville-cognac.fr/spip.php?article561

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=940DE1DE173BF931A25751C0A96E948260

http://bosna.odisej.hr/revija/clanak.asp?id=2101

http://www.cognac.fr/cognac/_jp/4_pro/index.aspx?page=metiers

http://24ur.com/novice/gospodarstvo/vecja-prodaja-konjaka.html

http://209.85.135.104/search?q=cache:wQlC2xWzJ3gJ:www.voanews.com/Serbian/archive/2007-09/2007-09-11-voa10.cfm+izvoz+konjaka&hl=sl&ct=clnk&cd=1&gl=si

http://www.cognac-world.com/article.php3?id_article=530

http://www.cognac.fr/cognac/_jp/4_pro/index.aspx?page=stocks

http://www.cognac.fr/cognac/_jp/4_pro/index.aspx?page=marches_campagne

http://www.cognac.fr/cognac/_jp/4_pro/index.aspx?page=precisions

http://www.youtube.com/watch?v=QsS59kkoTZg

http://www.youtube.com/watch?v=0_UCdi5rDKg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

About these ads